word studentlid

— donderdag 19 april 2018, 12:25 | 0 reacties, praat mee

RTL Nederland kondigt fundamentele reorganisatie aan

RTL Nederland kondigt fundamentele reorganisatie aan
ANP

RTL gaat zich met het oog op de toekomst niet langer richten op zenders, maar op het werven en bedienen van individuele kijkers - wat het een 'fan centric'-aanpak noemt. De organisatie wordt daarop aangepast, waarbij gedwongen ontslagen niet zijn uitgesloten. Laatste wijziging: 19 april 2018, 15:19

Vaktitel Adformatie meldt dat de strategische wijzigingen vandaag aan het personeel zijn gepresenteerd. De grotendeels zelf geproduceerde inhoud moet via alle platformen worden verspreid en daar via advertenties en ‘consumenteninkomsten’ worden betaald.

Voor de reorganisatie is een adviesaanvraag ingediend bij de ondernemingsraad. Er zullen arbeidsplaatsen vervallen, verwacht de directie. Een deel als gevolg van natuurlijk verloop, maar sommige dus gedwongen. Er zal volgens Adformatie tegelijk talent worden aangetrokken “op het gebied van data, technologie, creatie en marketing”.

RTL wil verder tientallen miljoenen euro’s gaan steken in data-analyse, technologie en creatie. Diensten als Videoland en RTL XL moeten op korte termijn op één platform worden samengevoegd.

Volgens RTL is de trend onomkeerbaar dat de consument veel vaker zelf beslist waar, wanneer en op welk platform hij inhoud consumeert. Het ‘puur zenden’ verdwijnt. Nieuwe technologie vergroot deze ‘autonomie van de consument’ alleen maar.

Verder wil RTL minder afhankelijk zijn van derden op het gebied van financiering, ontwikkeling en distributie om zo zelfstandig te kunnen opereren en groeien. Voor de zomer wil het bedrijf individuele werknemers inlichten wat de wijzigingen voor hen betekenen.

Woensdag werd bekend dat Vivienne de Leeuw, de financiële topvrouw van RTL Nederland, per direct opstapt. Aanleiding is een ‘‘verschil van mening over de nieuwe organisatiestructuur die voortvloeit uit de strategische koers die RTL gaat varen”, zo liet De Leeuw weten in een persbericht.

Meer bij Adformatie / Persbericht: RTL wil met nieuwe groeistrategie fans in hoofd en hart raken / ANP via NU.nl

Bekijk meer van

RTL Nederland

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.