PersVeilig

— maandag 10 mei 2010, 08:54 | 0 reacties, praat mee

Reclame in programma’s duidelijk herkenbaar

Mogelijk vanaf juli worden Vlaamse televisieomroepen verplicht hun kijkers te wijzen op de aanwezigheid van reclame via productsponsoring. Dat moet met het PP-logo, een cirkel met een dubbele P. Het logo moet minstens vijf seconden in beeld verschijnen in het begin en aan het einde van een programma en na een reclameonderbreking. De plannen voor dit type logo's dateren van eind vorig jaar. Het logo moet verwijzen naar een teletekstpagina met uitleg ofwel de uitleg rechtstreeks tonen via de zin "Dit programma bevat commerciële communicatie in de vorm van productplaatsing". Het besluit moet nog wel eerst voor advies naar de sectorraad en de Raad van State. Meer bij De Morgen Laatste wijziging: 10 mei 2010, 11:49

Bekijk meer van

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.