Radioreclamemarkt bijna weer op niveau van voor coronacrisis
De netto radioreclamebestedingen zijn in de eerste helft van dit jaar met 31 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder naar 88,4 miljoen euro. Daarmee zit radio weer bijna op het niveau van voor de coronacrisis.
Dat blijkt uit het halfjaarrapport van het Radio Advies Bureau (RAB). In de eerste helft van 2020 had de radiobranche zwaar te lijden onder de crisis.
De netto radio-omzetstijging in het tweede kwartaal was zelfs 63,7 procent, in het eerste kwartaal was deze 2,3 procent. Spotreclame was goed voor bijna 80 miljoen euro, aan non-spot werd ruim 5 miljoen euro besteed. Naar digitale radioreclame ging ruim 3 miljoen euro en zit daarmee al bijna op het volume van heel 2020.
De gemiddelde luistertijd van de radioluisteraar ligt met 4 uur en 16 minuten per dag in de eerste helft van 2021 op hetzelfde hoge niveau van de eerste helft in 2020. De luistertijd is sinds de uitbraak van het coronavirus gestegen, dit gaat op voor alle leeftijdsgroepen.
Praat mee