— dinsdag 5 oktober 2010, 16:21

PwC: Radio- en tv-markt 2009 gekrompen

De Nederlandse radio- en tv-omroepen hebben door dalende advertentie-inkomsten in 2009 de markt flink zien krimpen. Zo moesten ze het in 2009 met 8,8 procent minder inkomsten uit tv-reclame doen. De inkomsten uit radioreclame liepen met 8,3 procent terug. De totale televisiemarkt kromp in 2009 met 1,4 procent naar 3,35 miljard euro. De radiomarkt kromp vorig jaar met 4,6 procent naar 453 miljoen euro. Dat blijkt uit twee hoofdstukken die PwC heeft vrijgegeven van de 'Entertainment & Media Outlook for the Netherlands 2010 - 2014'. Hoewel er forse bezuinigingen bij de Nederlandse Publieke Omroep worden verwacht schat PwC in dat de bestedingen in de komende jaren wel gaan groeien. Het complete rapport wordt 8 november gepubliceerd.

Bekijk meer van

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.