Project de Stentor genomineerd
De Stentor, uitgever van regionale nieuwsproducten in de regio Gelderland, Overijssel en Flevoland, is in Amerika genomineerd voor drie INMA Awards 2009. In totaal zijn er negentig marketing campagnes van dagbladen uit 43 landen genomineerd. Het crossmediale nieuwbouwproject van de Stentor en Sportwereld Pro van het AD zijn dit jaar de enige Nederlandse genomineerden. Een virtueel netwerk voor toekomstige nieuwbouwwijkbewoners Zuidbroek (Apeldoorn) en Stadshagen (Zwolle) zijn crossmediale concepten waarbij lokale edities van dagblad de Stentor zijn gekoppeld aan de nieuw ontwikkelde websites www.zuidbroek.nu en www.stadshagen.nu.
De communities richten zich op de (toekomstige) bewoners van de gelijknamige nieuwbouwwijken. Pijlers onder de sites zijn lokaal nieuws van het regionale dagblad de Stentor en interactie tussen de (toekomstige) bewoners van de wijken. Commercieel gezien leunt het concept op samenwerking met lokale partners. Zij adverteren niet alleen op de sites, maar dragen door middel van het beschikbaar stellen van producten bij aan het opbouwen van een profielendatabase van waaruit direct commerciële leads kunnen worden gegenereerd. Vorig jaar werd de Stentor nog derde in de categorie “Online Audience Usage and Engagement” met het crossmediaal project “Eindexamen”. De winnaars van 2009 worden bekendgemaakt tijdens het INMA congres op 13-15 mei in Miami.