Impact

— maandag 10 oktober 2016, 13:19 | 0 reacties, praat mee

Pew Research: nieuws per tekst heeft voorkeur jongeren

Google

Hoewel de consumptie van video de laatste jaren explosief is gegroeid, blijkt uit Amerikaans onderzoek van Pew Research dat jongeren tussen 18 en 29 toch het liefst hun nieuws in tekstvorm tot zich nemen.

Amerikanen als totaal kijken het liefst nog naar het nieuws, maar in de genoemde leeftijdsgroep 18-29 is dat slechts 38 procent. Van die groep geeft 42 procent aan tekst waar het nieuws betreft. Jonge Amerikanen houden niet van luisteren naar nieuws; dat is slechts voor 19 procent het geval, bericht NiemanLab.

De jongeren geven - niet verrassend - vooral de voorkeur aan online nieuwsbronnen. Ouderen (50 en hoger) geven de voorkeur aan nieuws kijken met percentages tussen 52 en 58 procent.

Bekijk meer van

Pew Research Center

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.