website over journalistiek

x

Villamedia heeft een app

 

Peter van der Vorst nieuwe directeur content en marketing bij RTL

Trudy Brandenburg - van de Ven — Geplaatst op maandag 11 februari 2019, 13:03

Peter van der Vorst bij RTL Boulevard

Peter van der Vorst bij RTL Boulevard - © Sander Koning / ANP

Nieuws Peter van der Vorst gaat aan de slag als directeur content en marketing bij RTL. De presentator en programmamaker wordt eindverantwoordelijk voor alle content op de zender en digitale platformen.

RTL maakt maandag bekend dat Van der Vorst zijn werkzaamheden voor zijn eigen productiehuis, Vorst Media, langzaam zal afbouwen en in 2020 ook stopt met presenteren.

Van der Vorst is ruim 25 jaar werkzaam voor RTL en onder meer te zien als presentator van Van der Vorst ziet sterren, Married at First Sight en Verslaafd. Dit jaar zal hij die rol nog op zich nemen. Ook is hij nog verbonden aan RTL Boulevard, waar hij sinds de start van het programma te zien is.

Van der Vorst produceert met Vorst Media al jaren televisieprogramma’s voor RTL, SBS en de NPO. Zijn carrière begon hij in 1989 bij de publieke omroep, waarna hij in 1996 de overstap maakte naar RTL.

Van der Vorst begint zijn carrière in 1989 bij de KRO, VARA en NOS Radio. Hij schrijft in zijn beginjaren onder meer voor De Gay Krant en werkt jarenlang als verslaggever, eindredacteur en gedelegeerd producent bij Joop van den Ende Producties, Eyeworks en EVA Media. Sinds 1996 is hij te zien als presentator bij RTL 4. In 2009 start Van der Vorst samen met Nathalie Harari zijn productiehuis Vorst Media dat voor zowel RTL, de NPO als SBS programma’s maakt. In 2015 wordt het bedrijf overgenomen door Talpa Media.

Nog geen reacties

Om te reageren moet je een Villamedia Account hebben en moet je eerst ingelogd zijn.

COP Bladenmaken

Villamedia Sluiten

Inloggen

Registreren

Vul onderstaande gegevens in voor exclusieve toegang voor NVJ-leden.