Papieren versie AD had grootste bereik in 2016
Het AD was in 2016 groter in bereik dan De Telegraaf, meldt de NOM Printmonitor. Van maandag tot en met vrijdag is het AD (van de Persgroep) de grootste, op zaterdag is dat De Telegraaf (van TMG). Het gemiddelde bereik van AD Dagbladen, inclusief de regio-edities, was in 2016 1.317.000, tegenover 1.296.000 voor De Telegraaf. Het bereik van het AD op de doordeweekse dagen kwam uit op 1.267.000, ruim 45.000 meer dan De Telegraaf. In het weekend telt De Telegraaf een bereik van 1.667.000, tegenover 1.557.000 mensen voor het AD. Het totale lezerspubliek van dagbladen nam in 2016 met 3 procent toe. Het totale bereik van de gedrukte dagbladen is stabiel gebleven. Dagelijks leest 47 procent van de Nederlanders een gedrukt dagblad. Kijkend naar print en digitaal samen is De Telegraaf nog altijd de grootste in bereik met 30 procent, maar het AD volgt met 29 procent. Het Financieele Dagblad en nrc.next scoren online het hoogst met een bereik van 37 procent en 36 procent. Voor de NOM Printmonitor worden jaarlijks ongeveer 17.000 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over het lezen van dagbladen, magazines en huis-aan-huisbladen.
Praat mee