Opnieuw dalende resultaten bij TMG
Het bedrijfsresultaat van Telegraaf Media Groep (TMG) is de afgelopen maanden opnieuw gedaald door de aanhoudende afname van de inkomsten uit advertenties. Dat meldt het moederbedrijf van onder meer dagblad De Telegraaf. De omzet is in de eerste negen maanden van dit jaar gedaald met 7 procent ten opzichte van vorig jaar. In het derde kwartaal zwakte de krimp wel af ten opzichte van de eerste helft van het jaar. Het bedrijfsresultaat ging met een vijfde omlaag. TMG wist de kosten in de eerste negen maanden van dit jaar te verlagen met bijna 20 miljoen euro. Door de reorganisatie bij het mediabedrijf namen de personeelskosten met 3,3 miljoen euro af. In het derde kwartaal van 2015 brachten advertenties 13 procent minder op dan in 2014, terwijl de inkomsten uit verkochte kranten en bladen met 1,6 procent daalden. De krimp was op beide vlakken minder sterk dan in de voorgaande twee kwartalen. TMG is van plan om twee online tv-kanalen te lanceren. 'Waar we de eerste helft van 2015 vooral gericht waren op het aanpassen van de organisatie, met als gevolg verstrekkende veranderprocessen, verschuift de focus inmiddels duidelijk naar nieuwe initiatieven', aldus topman Geert-Jan van der Snoek.
Praat mee