Onzekere toekomst voor net gelanceerde streamingdienst CNN+

Het einde dreigt voor de pas vorig jaar gelanceerde streamingdienst CNN+, meldt Axios op basis van meerdere bronnen. CNN-eigenaar WarnerMedia/Discovery heeft het marketingbudget opgeschort en financieel topman Brad Ferrer ontslagen. Volgens Axios is WarnerMedia van plan om exclusieve programma's van CNN+ te integreren in HBO Max.
Die dienst begon afgelopen maart ook in Nederland.
Het ontslag van Ferrer is volgens Axios het gevolg van een versterkte focus op inkomsten uit streaming. De nieuwe financiële topman Neil Chugani houdt zich voor Discovery specifiek bezig met deze vorm van (inter)nationale distributie.
CNN+ heeft een bescheiden 150.000 abonnees geworven. CNN beoogde na vier jaar winst te maken met de streamingdienst en had 1 miljard dollar gereserveerd voor investeringen. Daar is volgens Axios al zeker 300 miljoen van besteed aan programma’s, het werven van personeel en het ontwikkelen van noodzakelijke technische oplossingen.
Bij de aankondiging van CNN+ in de zomer van vorig jaar noemde CNN het de belangrijkste lancering sinds Ted Turner de zender in 1980 begon.
Volgens Axios is Discovery-management geïrriteerd over de in hun ogen te vroege lancering van CNN+, waardoor het onvoldoende kon worden verpakt met andere niche streamingdiensten in het aanbod.
Volgende maand begint de nieuwe CNN-topman Chris Licht, die een voorkeur heeft voor hard nieuws. Hij zou volgens Axios al wel betrokken zijn bij de aanstaande herpositionering van CNN+. Meer bij Axios
Praat mee