Nieuw bij NU.nl: twee specials in print

Al jarenlang is NU.nl de grootste nieuwssite van Nederland. Elke maand halen 8 miljoen unieke bezoekers per maand er hun laatste nieuws vandaan. Sinds vorige maand heeft de digitale reus er een nieuwe uiting bij: print!
NU.nl verkent de mogelijkheden van print aan het einde van dit jaar met twee specials: het ‘NUjunior Funboek’, een doe-boek voor kinderen tussen 7 en 12 jaar oud, dat hangt aan het nieuwe nieuwsplatform voor kinderen, NUjunior.nl, dat NU.nl half september lanceerde. En ‘Dit is het sportjaar 2019’, een jaarboek gerelateerd aan NUsport.
Sanoma wil met de printuitgaven ‘meer diepte’ aanbrengen aan de submerken van NU.nl en wil de doelgroepen ervan na het zorgvuldig opgebouwde online bereik, ook offline gaan bedienen.
De specials moeten in het tijdschriften schap concurreren met stapels eindejaar specials en winterboeken. Alleen in de jeugdsectie in een kleine Bruna moesten we ons al een weg banen door de rijen dik opgestelde winter- en doe-boeken van Spirit, Frozen2, LOL Surprise, Tina, Denksport Junior en NPO Zappelin – om maar wat te noemen.
Kortom: competition’s tough en zeker de jeugd is moeilijk te bereiken met papier. Dat bleek wel toen het magazine van de razend populaire YouTuber Dylan Haegens (uitgeverij Hearst) eerder dit jaar na zes nummers werd gestaakt wegens tegenvallende verkoopcijfers.
Maar als het ergens moet lukken, dan toch bij NU.nl, dat kan bogen op een stevige basis en grote naamsbekendheid. Bovendien is het mooi dat er weer wordt geëxperimenteerd met print. En de kans is groot dat we in de toekomst meer van dit soort initiatieven vanuit Sanoma kunnen verwachten. De NU.nl specials zijn tot stand gekomen in samenwerking met de nieuwe afdeling Groei & Innovatie van Sanoma General Interest. En dat team is pas net begonnen.
Het NUjunior Funboek en Dit is het sportjaar 2019 zijn uitgaves van Sanoma en kosten respectievelijk € 6,95 en € 9,95.
Praat mee