NPO-organisatie onder de loep

De Nedelandse Publieke Omroep (NPO) laat onderzoek doen naar de organisatie. In een persbericht stelt de NPO te willen werken aan een toekomstbestendige publieke omroep. The Boston Consulting Group (BCG) is gevraagd een analyse te maken en advies uit te brengen.
“Om in de toekomst succesvol te blijven, moeten we ook kijken of de manier waarop onze organisatie is ingericht nog steeds past bij onze maatschappelijke opdracht,” aldus Shula Rijxman, voorzitter van de Raad van Bestuur van de NPO.
De NPO wil een media-organisatie zijn die wendbaar, herkenbaar en participerend is. “Om dat te bereiken moeten we meebewegen met de wereld om ons heen. Die verandert razendsnel, zowel het medialandschap als de manier waarop mensen media gebruiken. Daarnaast is er één overkoepelend NPO-merk gekomen, én brengt de nieuwe Mediawet veel veranderingen met zich mee, van de openheid voor externe producenten tot een grotere rol voor de NPO als het gaat om de doelmatige besteding van middelen.” Meer bij de NPO
Praat mee