word studentlid

— woensdag 28 juni 2017, 08:34 | 2 reacties, praat mee

Nieuwsaggregator ii.nl trekt de stekker eruit

Nieuwsaggregator ii.nl trekt de stekker eruit

Nieuwsaggregatiesite ii.nl gooit de handdoek in de ring. Het is niet gelukt om voldoende abonnees te werven om - uiteindelijk - reclamevrij maar met betalende lezers voort te bestaan. Eerder dit jaar werd nog een doel van 100.000 abonnees gesteld, maar dat is niet gehaald. Laatste wijziging: 28 juni 2017, 13:47

In een bericht aan huidige abonnees schrijft de redactie dat de gewenste groei te laag is. “Tegen de stroom in blijven roeien is zinloos wanneer het schip te veel water maakt. Het zou een oud Chinees spreekwoord kunnen zijn, maar het is in een notendop de reden waarom wij afscheid gaan nemen van onze lezers”, aldus de redactie.

Van een nieuwe doorstart is geen sprake. “Wij gaan andere dingen doen”, stelt de redactie. De technologie achter ii.nl is nu te huur of te koop; Hagens roept belangstellenden op contact op te nemen.

Bericht aangepast: niet Hagens, maar de redactie spreekt hier.

Bekijk meer van

ii.nl Chefren Hagens

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

2 reacties

Eduard Bekker, 28 juni 2017, 09:14

Jammer. Ze hadden veel nieuws, dat ik nergens anders aantrof.
En het was geen nepnieuws.

chefren, 28 juni 2017, 10:56

Het bericht was van de redactie, niet van mij al stond ik er zonder meer achter.

Het belangrijkste probleem was dat we geen publiciteit kregen en geen pad zagen naar hoe dat in voldoende mate te verkrijgen. De gemiddelde journalist vond het “niets bijzonders” terwijl het wel degelijk bijzonder is dat een nieuwssite lezers-gericht is in plaats van adverteerders-gericht. Dat de site voor je bijhoudt wat je al gelezen hebt en je niet onnodig dubbel laat lezen. Dat de redactie zo goed mogelijk samenvat opdat je minimaal hoeft verder te klikken. Niet alleen maar verwijzen naar werk van eigen journalisten die echt niet altijd de besten zijn (gedwongen winkelnering) maar verwijzen naar beste berichtgeving wereldwijd van een bericht.

“Van een nieuwe doorstart is geen sprake.” tsja, als je even gebeld of gemailed zou hebben… (is dat nu zo moeilijk?). Als ik een manier zou weten om netjes wat groter in de media terecht te komen dan zou ik de huidige redactie zo weer vragen of ze verder wilden, en dat laatste is absoluut het geval.

Maar ook zeer direct contact met bijvoorbeeld De Wereld Draait Door hielp niet om wat publiciteit te verkrijgen. Nieuws is in dit tijdsgewricht wat in de mode is, niet wat nieuw (of waar!) is.

De media worden geregeerd door Twitter.

Twitter is: miljoenen gekken kunnen meer onzin uitkramen dan tien wijzen kunnen rechtzetten.

De wereld moet het voor verbetering van Einstein hebben, niet van het elke gek die zijn naam op muren en glazen schrijft.

+++chefren

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.