Nieuwe strategie voor uitgever TMG

Telegraaf Media Groep (TMG) wil gaan groeien en zet daarom de komende jaren (2012-2016) in op drie pijlers: Print, Online en Radio. Dat blijkt uit de nieuwe strategie die het mediabedrijf woensdagmorgen voorbeurs bekend heeft gemaakt. De komende jaren is 300 miljoen euro gereserveerd voor acquisities. TMG wil in 2016 een omzetstijging hebben gerealiseerd naar 800 tot 900 miljoen euro tegen een verwachte omzet van 570 tot 590 miljoen euro over 2011. TMG onderschrijft 2012 als een overgangsjaar waarin de marktomstandigheden moeilijk blijven.
Ook wordt melding gemaakt van een kostenbesparing van 70 miljoen euro in 2016. Het is niet helemaal duidelijk hoe dat ingevuld gaat worden, maar topman Herman van Campenhout maakt melding van “het bundelen van onze krachten en sterke merken. De drie platforms, Print, Online en Radio, gaan we zo inzetten dat ze elkaar daadwerkelijk versterken en een groeiversnelling realiseren”. En TMG spreekt ook van het “geleidelijk toevoegen van regionale katernen aan De Telegraaf.”
Praat mee