Nieuwe naam en logo voor Elsevier Weekblad

Elsevier Weekblad gaat per 1 december 2020 EW heten, meldt het opinietijdschrift. Vooruitlopend op deze naamsverandering, introduceert het weekblad per 1 juni een nieuw logo. Dat bestaat uit de letters EW met daaronder Elsevier Weekblad.
De naamsverandering is nodig, omdat de eigenaar van de merknaam ‘Elsevier’, het Britse uitgeefconcern Relx, deze exclusief wil gebruiken voor zijn internationaal opererende wetenschappelijke uitgeverij Elsevier. Het weekblad had zijn naam nog een paar jaar kunnen behouden, maar had daarvoor wel 1 miljoen euro per jaar moeten betalen. Dat geld steekt het blad liever in journalistieke producties, aldus uitgever Erwin van Luit.
Het is de bedoeling dat na de naamsverandering van eind 2020 Relx zijn aandelen binnen een jaar aan New Skool Media zal verkopen. Relx is nu nog voor eenderde eigenaar van het weekblad, de overige aandelen zijn sinds december 2016 in handen van de eigenaars van New Skool Media. Meer bij Elsevier
Praat mee