— dinsdag 28 mei 2019, 12:09 | 0 reacties, praat mee

Nieuwe naam en logo voor Elsevier Weekblad

Elsevier Weekblad gaat per 1 december 2020 EW heten, meldt het opinietijdschrift. Vooruitlopend op deze naamsverandering, introduceert het weekblad per 1 juni een nieuw logo. Dat bestaat uit de letters EW met daaronder Elsevier Weekblad.

De naamsverandering is nodig, omdat de eigenaar van de merknaam ‘Elsevier’, het Britse uitgeefconcern Relx, deze exclusief wil gebruiken voor zijn internationaal opererende wetenschappelijke uitgeverij Elsevier. Het weekblad had zijn naam nog een paar jaar kunnen behouden, maar had daarvoor wel 1 miljoen euro per jaar moeten betalen. Dat geld steekt het blad liever in journalistieke producties, aldus uitgever Erwin van Luit.

Het is de bedoeling dat na de naamsverandering van eind 2020 Relx zijn aandelen binnen een jaar aan New Skool Media zal verkopen. Relx is nu nog voor eenderde eigenaar van het weekblad, de overige aandelen zijn sinds december 2016 in handen van de eigenaars van New Skool Media. Meer bij Elsevier

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.