Nieuw formaat Het Financieele Dagblad

Het Financieele Dagblad krijgt een nieuw formaat. Dat heeft FD Mediagroep bekendgemaakt bij de publicatie van de jaarcijfers over 2012. Het wordt een nieuw concept, meer details zijn niet bekendgemaakt. Later dit jaar worden ook de mobiele site van het FD en de site van BNR opnieuw gelanceerd. Eerder dit jaar werd een nieuw formaat aan een groep lezers voorgelegd (middelste krant op de foto) plus een nieuw formaat voor FD Weekend (links op foto). FD-hoofdredacteur Jan Bonjer laat weten dat het definitieve ontwerp er anders uit ziet. FD Mediagroep heeft een goed jaar achter de rug.
In 2012 steeg de omzet tot 59 miljoen euro. Het genormaliseerde EBITA resultaat steeg met 7,6 procent van 7,9 miljoen euro naar Euro 8,5 miljoen.
Dit ondanks de slechte economische omstandigheden. Door de aanhoudende druk op de advertentiemarkt daalden de advertentieopbrengsten in 2012 daalden met 9 procent.
Daarentegen stegen de contentopbrengsten met 13 procent, onder meer door een stijging van het totaal aantal betaalde abonnementen.
Inmiddels bestaat ruim 28 procent van de betaalde oplage van Het Financieele Dagblad uit digitale abonnementen.