word studentlid

— maandag 29 juni 2015, 12:00 | 0 reacties, praat mee

Nieuw ‘dashboard’ gecombineerde NOM-cijfers

Nieuw ‘dashboard’ gecombineerde NOM-cijfers
Robin van Lonkhuijsen / ANP

Het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) gaat met ingang van september de resultaten over bereik en oplageverloop bij dagbladen, magazines en vaktijdschriften op een nieuwe manier publiceren. NOM is onlangs gefuseerd met het oplageinstituut HOI. Door de combinatie van gegevens in een speciaal dashboard kunnen de gecombineerde gegevens nu op één plek getoond worden, schrijft NOM-directeur Irena Petric. Laatste wijziging: 2 juli 2015, 11:27

In de nieuwe rapportage wordt onderscheid gemaakt tussen een gratis informatiedeel en een betaald informatiedeel, waarvoor een inlog vereist is. In het gratis deel zullen bij print oplage (HOI) de meest actuele voortschrijdende jaargemiddelden voor totaal betaalde gerichte oplage en totaal verspreide oplage zichtbaar zijn. In het betaalde deel zijn gedetailleerde gegevens over de meest actuele periode en drie jaar historie beschikbaar.

De nieuwe wijze van rapporteren wordt eind september geïntroduceerd. Op datzelfde moment moet ook een nieuwe NOM-website online komen.

In het gratis deel zal voor print-edities het gemiddeld bereik van alle in de NOM Print Monitor (NPM) gemeten titels gepubliceerd worden, wat betreft de groep 13 jaar en ouder. Achter de login zal voor alle titels ook een uitsplitsing naar geslacht, leeftijd en welstand opgenomen worden, stelt NOM.

De publicatie van de oplagecijfers voor dagbladen en magazines over het tweede kwartaal 2014 tot en met het eerste kwartaal van 2015 zal eind september 2015 plaatsvinden. Dit zal een voortschrijdend jaargemiddelde zijn, aldus NOM. Voor digitale censusdata zijn nieuwe definities en afspraken over de manier van registreren gemaakt, stelt NOM. Meer bij NOM

Bekijk meer van

NOM

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.