Impact

— vrijdag 1 november 2013, 07:43 | 0 reacties, praat mee

New York Times verleidt online lezers

The New York Times heeft inmiddels 727.000 betalende abonnementen voor de digitale uitgave. Dat is 28 procent meer dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Samen met de hogere prijs voor de gedrukte uitgave leidt dat tot een omzetstijging met twee procent naar 362 miljoen dollar (265 miljoen euro) op jaarbasis. De krant kon zo het beperkte verlies aan inkomsten uit advertenties en een gedaalde verkoop van de gedrukte uitgave meer dan compenseren. ‘We hebben echter nog een hele hoop werk voor ons bij het omvormen van ons bedrijfsmodel’, verklaarde directeur Mark Thompson van de New York Times Company. Het bedrijf liet talrijke randactiviteiten vallen en concentreert zich nu volledig op de kernmarkt.

Bekijk meer van

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.