VVOJ conferentie

— vrijdag 14 juli 2017, 08:24 | 0 reacties, praat mee

Nettowinst NRC Media met 47 procent gestegen

ANP / Evert Elzinga

NRC Media heeft een goed jaar achter de rug. In 2016 zag de uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl zijn oplages en het aantal leesminuten op de website stijgen. Ondanks een omzetdaling van 5,3 procent steeg de brutowinst naar 19,4 miljoen euro, 6,6 procent meer dan in het jaar daarvoor. De nettowinst kwam uit op 4,7 miljoen euro, 47 procent meer dan in 2015. De stevige stijging is te danken aan lagere druk- en distributiekosten en lagere inkoopkosten bij webwinkels.

Dat blijkt uit het donderdag gepubliceerde jaarverslag van NRC Media. Het aantal voltijdse abonnementen op NRC Handelsblad liep tussen 1 januari en 31 december 2016 met 7 procent op naar 188.336. Bij nrc.next kwam er 5 procent aan abonnementen bij (43.005). Website nrc.nl was goed voor 3171 abonnees, een stijging van 74 procent. Meer bij NRC

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.