Nettowinst NRC Media met 47 procent gestegen

NRC Media heeft een goed jaar achter de rug. In 2016 zag de uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl zijn oplages en het aantal leesminuten op de website stijgen. Ondanks een omzetdaling van 5,3 procent steeg de brutowinst naar 19,4 miljoen euro, 6,6 procent meer dan in het jaar daarvoor. De nettowinst kwam uit op 4,7 miljoen euro, 47 procent meer dan in 2015. De stevige stijging is te danken aan lagere druk- en distributiekosten en lagere inkoopkosten bij webwinkels.
Dat blijkt uit het donderdag gepubliceerde jaarverslag van NRC Media. Het aantal voltijdse abonnementen op NRC Handelsblad liep tussen 1 januari en 31 december 2016 met 7 procent op naar 188.336. Bij nrc.next kwam er 5 procent aan abonnementen bij (43.005). Website nrc.nl was goed voor 3171 abonnees, een stijging van 74 procent. Meer bij NRC
Praat mee