website over journalistiek

x

Villamedia heeft een app

 

Nationale Prijs voor Onderwijsjournalistiek naar Argos

Trudy Brandenburg - van de Ven — Geplaatst in prijzen op maandag 28 januari 2019, 08:30

ANP

ANP

Nieuws Het radioprogramma Argos heeft met hun uitzending 'De promotiefabriek' de Nationale Prijs voor Onderwijsjournalistiek 2019 gewonnen en krijgt 2.000 euro en een oorkonde.

De uitzending van 1 september j.l. gaat over de grote aantallen buitenpromovendi, die door de Universiteit van Tilburg worden begeleid. Er worden vragen opgeworpen over de wetenschappelijke kwaliteit van de proefschriften en over de begeleiding van de promovendi. Ook rijst de vraag of het binnenhalen van veel buitenpromovendi door de universiteit als een lucratief verdienmodel is gehanteerd.

Kees van den Bosch, Sophie Blok, Matthijs Breemer, Hielke Jan Borger en Judith Konijn maakten volgens de jury een verhaal dat “een concrete praktijk aan een concrete universiteit, die van Tilburg, op een concrete manier aan de kaak stelt. Concreet, omdat dat de kern is van journalistiek: geen algemeenheden debiteren, maar gedetailleerd uitzoeken wat ergens aan de hand is”.

De Fons van Wieringenprijs voor het beste onderwijsblog is gewonnen door Paul Kirschner voor zijn blogbijdrage ‘Iedereen haat directe instructie (maar het werkt!)’. Hij kreeg 1.500 euro en een oorkonde.

De werkbeurs onderwijsjournalistiek van de Stichting Onderwijsfonds COCMA, een bedrag van 2.500 euro, werd toegekend aan Sebastiaan van Loosbroek, voor zijn onderzoeksvoorstel ‘Verschraalt het universitair onderwijs?’. Meer bij Nationale Prijs voor Onderzoekjournalistiek / Human

Nog geen reacties

Om te reageren moet je een Villamedia Account hebben en moet je eerst ingelogd zijn.

Villamedia Sluiten

Inloggen

Registreren

Vul onderstaande gegevens in voor exclusieve toegang voor NVJ-leden.