— vrijdag 2 november 2018, 08:27 | 0 reacties, praat mee

Mobiel online nieuwsgebruik blijft groeien

Het online nieuwsgebruik via de smartphone wordt steeds groter. Grote nieuwsmerken zoals NU.nl, NOS, AD en Telegraaf worden voornamelijk bezocht op de smartphone. Zij zien dat het aandeel van de smartphone nog steeds blijft stijgen. Ook Google, YouTube en Facebook worden voornamelijk bezocht via de smartphone. Dit blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO), meldt het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek. Het NOBO rapporteert sinds twee jaar de bereikcijfers van Nederlandse online merken.

De website of app van NU.nl wordt maandelijks door ruim zeven miljoen Nederlanders bezocht, bijna 70 procent van die bezoekers gebruikt hiervoor zijn of haar mobiel. NU.nl is marktleider op het gebied van online nieuws. NOS, AD en Telegraaf volgen op plaats twee, drie en vier met meer dan vijf miljoen bezoekers per maand. Voor Google, YouTube en Facebook geldt voor elk een bereik van meer dan tien miljoen bezoekers per maand.

Bekijk meer van

NU.nl NOBO

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.