PersVeilig

— woensdag 26 augustus 2015, 10:32 | 0 reacties, praat mee

Minder reclame-euro’s naar televisie

Flickr CC BY 2.0 / flash.pro

Adverteerders hebben in de eerste helft van 2015 4,2 procent minder uitgegeven aan reclame op televisie. In totaal werd er 456 miljoen euro besteed, meldt Adformatie op basis van het halfjaarrapport 2015 van Spot. Het gros van de reclame-euro’s werd in spot advertising gestoken (401 miljoen). Spot, de Stichting Promotie Televisiereclame, gaat er vanuit dat de investeringen in de tweede helft van 2015 bijtrekken. Volgens het halfjaarrapport blijkt ook dat het aantal kijkers dat live een tv-uitzending volgt daalt onder invloed van video-on-demand-diensten. De gemiddelde kijktijd liep terug met 4 procent, naar 195 minuten. Laatste wijziging: 26 augustus 2015, 10:33

Bekijk meer van

SPOT

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.