Mercurs 2019: Happinez Magazinemerk van het Jaar
In het DeLaMar Theater in Amsterdam zijn zojuist de tijdschriftprijzen Mercurs uitgereikt. Bij de 22e editie werd WPG Media-productie Happinez uitgekozen tot het Magazinemerk van het Jaar. Sander Schimmelpenninck van Quote werd verkozen tot Hoofdredacteur van het Jaar en 'Coverjunkie' Jaap Biemans kreeg de oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines.
In totaal werden elf Mercurs uitgereikt, de belangrijkste jaarprijzen van de magazine mediabranche. Niet eerder ontving de organisatie zo veel inzendingen. Nieuw dit jaar zijn de categorieën ‘Event van het Jaar’ en ‘Marketinginnovatie van het Jaar’. De categorie ‘Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar’ werd opnieuw ingesteld.
Hieronder de volledige uitslag Mercurs 2019:
- Mercur Artdirection van het Jaar - Flow (Sanoma Media)
- Mercur Marketinginnovatie van het Jaar - Instagram-training ‘Leef met de Maan’ - Happinez (WPG Media)
- Mercur Reportage van het Jaar - Mr. Kaor - PS van de Week (DPG Media)
- Mercur BeLOFte van het Jaar - Bret Hartman - Libelle (Sanoma Media)
- Mercur Hoofdredacteur van het Jaar - Sander Schimmelpenninck - Quote (Hearst Netherlands)
- Mercur Cover van het Jaar - ‘Famke Louise’ - LINDA.Meiden (Mood for Magazines)
- Mercur Event van het Jaar - Vriendin Speeddate – Vriendin (Audax Publishing)
- PostNL Mercur Partnership van het Jaar - Donald Duck kunstcollectie - Donald Duck (Sanoma Media) / Rijksmuseum
- Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines - Jaap Biemans (Coverjunkie / Volkskrant Magazine (DPG Media)
- Aldipress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar - AKO - Onbemande winkel Schiphol (Audax)
- Mercur Magazinemerk van het Jaar - Happinez (WPG Media)
Praat mee