— vrijdag 27 mei 2016, 10:24 | 0 reacties, praat mee

Meer flexibiliteit reclamezendtijd televisiezenders

Flickr CC BY-SA / Flash.pro

In een poging stagnerende inkomsten terug te dringen krijgen televisiezenders in Europa meer zeggenschap over het uitzendmoment van reclames. Waar de zenders nu nog vast zitten aan een maximum van 12 minuten reclame per uur, mogen ze straks zelf bepalen wanneer reclame wordt uitgezonden. Nog steeds mag maximaal 20 procent van de dagelijkse zendtijd aan reclame worden besteedt, maar het moment van uitzenden bepalen de zenders zelf. Daardoor is het mogelijk meer reclame uit te zenden tijdens prime time, waarop meer mensen televisie kijken.

Bovenstaande blijkt uit plannen die de Europese Commissie eerder deze week heeft gepubliceerd. Met de wijziging wil de Europese Commissie ‘een gelijk speelveld’ creëren voor de zenders, die last hebben van de opkomst van online videodiensten als Netflix. Tegelijkertijd krijgen dergelijke online videodiensten meer regels te verstouwen. Meer bij Het Financieele Dagblad

Bekijk meer van

Netflix Europese Commissie

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.