word studentlid

— woensdag 23 oktober 2019, 12:59 | 0 reacties, praat mee

Meer bereik en jonger publiek voor mediamerken door toename digitaal lezen

Meer bereik en jonger publiek voor mediamerken door toename digitaal lezen
NOM Mediamerken 2019-III

Digitale kanalen van kranten trekken niet alleen meer lezers, ze verjongen het lezersprofiel bovendien. De helft van het bezoek aan nieuwsmedia is online. Ruim de helft van dat bezoek komt van lezers van 13-49 jaar, meldt koepelorganisatie NDP Nieuwsmedia op basis van cijfers van NOM Mediamerken 2019-III. Laatste wijziging: 25 oktober 2019, 15:34

“Trouw en NRC hebben op maandbasis relatief het grootste aantal digital only-lezers. Twee op drie lezers laten zich op deze wijze door deze nieuwsmerken bedienen. AD heeft de grootste groep crossmediale lezers (22 procent) die het mediamerk zowel digitaal als in print volgen. Voor Metro blijft de gedrukte uitgave het belangrijkste kanaal naar de lezers. Ruim driekwart van het bereik komt dankzij de krant tot stand”, stelt NDP Nieuwsmedia.

Zeven nieuwsmerken in de NOM-rapportage hebben een bereik dat boven een miljoen uitstijgt. AD en De Telegraaf hebben met 8 miljoen bereik de meeste lezers. Het bereik van ADR Nieuwsmedia (AD, Brabants Dagblad, BN DeStem, Tubantia, PZC, Eindhovens Dagblad en de Gelderlander) telt maandelijks zelfs meer dan 10 miljoen dertienplussers. Meer bij NDP Nieuwsmedia

Bekijk meer van

NOM NDP Nieuwsmedia

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.