foj 2019

— donderdag 15 augustus 2019, 09:17 | 0 reacties, praat mee

Lichte groei markt televisiereclame in eerste helft 2019

De ontwikkeling van de spot en non-spot reclamemarkt over de laatste jaren | Screenforce

De markt voor televisiereclame is in de eerste helft van 2019 met een half procent gegroeid naar 394 miljoen euro, ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De non-spot-bestedingen (onder meer merkpromotie, product placement en deelname aan programma’s) daalde van 41 miljoen in de eerste helft van 2018 maar 40 miljoen in de eerste helft van dit jaar.

De tijd die naar schermen wordt gekeken (zoals naar televisiezenders, live en uitgesteld en platformen als Netflix, Videoland en YouTube) nam toe van 188 naar 193 minuten per dag. De partijen werken aan rapportage van kijktijd op mobiele apparaten en binnen apps.

Eerste indicaties van die metingen zijn dat 42 procent van de tijd wordt besteed aan sportreportages. Meer bij Screenforce

Bekijk meer van

Screenforce

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.