— dinsdag 5 augustus 2014, 11:41

Last Week Tonight over ‘native advertising’

Het nieuwe satirische nieuwsprogramma Last Week Tonight met komiek John Oliver neemt dit keer het concept van native advertising op de korrel. De steeds vervagende grens tussen commerciële en redactionele inhoud heeft geleid tot een mengvorm, anders dan de klassieke advertorial, waarbij redacties op aangeven van een commerciële partner artikelen maakt. De stukken zijn niet altijd herkenbaar als gesponsorde inhoud - en veelal wel met vakmanschap gemaakt. "We delen enkel ons journalistieke gereedschap", aldus de New York Times, dat al eerder met oliemaatschappijen en filmdienst Netflix in zee ging. Zie Last Week Tonight: Native Advertising op YouTube.

Bekijk meer van

Last Week Tonight

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.