e learning nvj

— donderdag 5 augustus 2010, 15:30

Koen van Musschenbroek Greve (1949-2010)

Koen van Musschenbroek Greve was een verhalenverteller en -schrijver. Dat was zijn passie en daar was hij goed in. Zijn ambachtelijkheid en passie zijn misschien wel te karakteriseren als ‘van de oude stempel’. Maar wie is er nu tegen zo’n stempel? 

Na zijn middelbare schoolopleiding startte hij bij Het Vaderland en het ANP als verslaggever; later werd hij onder meer persvoorlichter en woordvoerder bij de BAM, Nutricia en Ahrend, waarna hij partner en later directeur van het PR-bureau Forman & Partners werd. Dat eens zo succesvolle bureau kreeg het moeilijk en werd overgenomen door Winkelman en Van Hessen. Daar leerde ik Koen kennen als een hartelijke en volstrekt eerlijke collega, die voor zijn cliënten stond.

Zijn laatste werkzame jaren waren voor hem niet de meest opwekkende, maar compensatie vond hij in de journalistiek. De cirkel was rond toen hij niet alleen hoofdredacteur (en columnist!) van Aproach, het huisorgaan van de Haagse golfvereniging werd, maar ook voor Wegener (en later uitgeverij Sanoma) precieze portretten schreef over Nederlandse golfbanen. Daarmee twee hobby’s verenigd: golf en journalistiek.

Robbert Coops

 

Laatste wijziging: 5 augustus 2010, 18:23

Koen van Musschenbroek Greve was een verhalenverteller en -schrijver. Dat was zijn passie en daar was hij goed in. Zijn ambachtelijkheid en passie zijn misschien wel te karakteriseren als ‘van de oude stempel’. Maar wie is er nu tegen zo’n stempel? 

Na zijn middelbare schoolopleiding startte hij bij Het Vaderland en het ANP als verslaggever; later werd hij onder meer persvoorlichter en woordvoerder bij de BAM, Nutricia en Ahrend, waarna hij partner en later directeur van het PR-bureau Forman & Partners werd. Dat eens zo succesvolle bureau kreeg het moeilijk en werd overgenomen door Winkelman en Van Hessen. Daar leerde ik Koen kennen als een hartelijke en volstrekt eerlijke collega, die voor zijn cliënten stond.

Zijn laatste werkzame jaren waren voor hem niet de meest opwekkende, maar compensatie vond hij in de journalistiek. De cirkel was rond toen hij niet alleen hoofdredacteur (en columnist!) van Aproach, het huisorgaan van de Haagse golfvereniging werd, maar ook voor Wegener (en later uitgeverij Sanoma) precieze portretten schreef over Nederlandse golfbanen. Daarmee twee hobby’s verenigd: golf en journalistiek.

Robbert Coops

 

Bekijk meer van

Carrière

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.