Het Parool wil mooiere advertenties

De mooiste advertenties voor de mooiste krant van de wereld. Het Parool daagt adverteerders met de ‘Best Designed Advertisement Contest’ uit hun meest creatieve en verleidelijke advertentie in te sturen daagt. De krant werd recent uitgeroepen tot ‘Best Designed Newspaper of the World’. De redactie is trots op deze onderscheiding, die ze de 'Oscar' van de krantenwereld noemt.
De uiting moet een duidelijke signatuur van de adverteerder dragen. De inzendingen worden beoordeeld door een vakjury, met als voorzitter Ronald Ockhuysen, hoofdredacteur van Het Parool. De jury focust op kenmerken als creativiteit, mate van impact, onderscheidenheid en gebruik van kleur en lettertype.
De meest creatieve adverteerder wint een unieke prijs: de ‘Home-Paper-Take-Over. Oftewel: alle advertentieposities op één dag in Het Parool, met een waarde van ruim 80.000 euro. De winnaar neemt dus één dag Het Parool volledig over’.
De winnaarseditie van de krant verschijnt op 2 oktober 2017
Zie ook Marketingtribune en Fonk
Praat mee