banner cop

— donderdag 26 september 2019, 09:46 | 0 reacties, praat mee

Gyurka Jansen wordt product manager bij Business Insider

Foto: ANP / Maarten Brante

Kijken hoe de artikelen en andere content van Business Insider Nederland het best aan de man kan worden gebracht. Dat is in het kort wat mediaconsultant en journalist Gyurka Jansen gaat doen bij het zakelijke platform. Met ingang van 1 oktober gaat hij aan de slag als product manager bij Business Insider Nederland.

Jansen kwam drieënhalve maand geleden voor het eerst bij Business Insider Nederland over de vloer. Toen nog als freelance journalist. “Ik zag een oproep op Twitter waarin gezocht werd naar redacteuren. Daar heb ik op gereageerd. Maar al snel kwamen we erachter dat ik meer dingen voor het merk kan betekenen.”

Business Insider Nederland trekt nu iedere maand anderhalf tot twee miljoen unieke bezoekers, zegt Jansen. “Veel van hen komen via sociale media en Google binnen. Dat zijn vaak nieuwe bezoekers. En als medium wil je natuurlijk graag dat bezoekers blijven hangen en dat ze blijven terugkomen. Het wordt mijn taak om te zorgen dat dat gebeurt.”

Triggeren om door te klikken
Over manieren om bezoekers langer te blijven hangen en terug te laten keren heeft Jansen alvast wat ideeën. “Ik wil kijken op welke artikelen bezoekers het vaakst binnenkomen. Als dat heel duidelijk bij specifieke soorten verhalen is, moeten we meer van dat soort verhalen maken. En we kunnen ook nog beter verwijzen naar soortgelijke content. Zodat bezoekers getriggerd worden om door te klikken.”

Nieuw is het nadenken over manieren om content beter uit te rollen niet voor Jansen. Als freelancer werkt hij ook mee aan de technische ontwikkeling van Reporters Online. Daarnaast is hij al jaren actief als journalist, onder andere voor het Algemeen Dagblad en The Post Online. Veel van dat werk laat hij nu achter zich, al blijft hij wel bij Reporters Online betrokken.

Een deel van Jansens werk zal draaien om techniek. Maar ook nadenken over redactionele keuzes hoort bij zijn nieuwe baan. In het begin zal Jansen ook nog regelmatig artikelen blijven schrijven. Hij schat daar nog de helft van zijn tijd aan te besteden. “Maar uiteindelijk zal ik me volledig op het werk als product manager storten.”

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.