— woensdag 2 december 2009, 09:58 | 1 reactie, praat mee

Google komt uitgevers tegemoet

Uitgevers kunnen in de toekomst het aantal gratis te bekijken nieuwsberichten via Google beperken. Volgens het zogeheten First Click Free programma van Google moeten internetters zich dan registreren en eventueel betalen zodra ze op een dag bijvoorbeeld vijf artikelen hebben aangeklikt. Uitgevers klagen al langere tijd over het omzeilen van registraties en aanmeldingen op sites door artikelen via Google op te zoeken. Google zou op deze manier over de rug van de uitgevers bezoekers trekken en inkomsten aan advertenties opstrijken. Meer bij TechCrunch / BBC

Bekijk meer van

Google

Praat mee

1 reactie

AR van Dijk, 2 december 2009, 14:26

Google heeft meerdere mogelijkheden voor uitgevers om aan te geven hoe met (betaalde) content om te gaan. Die mogelijkheden zijn echter niet allemaal binnen Google News beschikbaar (zie arvandijk.nl).

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.