Goed jaar voor UPC Nederland
Kabelbedrijf UPC heeft in Nederland met een uitstekend vierde kwartaal van 2011 een goed jaar afgeloten. Tussen oktober en eind december werden 54.000 nieuwe abonnementen afgenomen, waar het totaal aan nieuwe abonnementen over 2011 op 137.000 uitkwam. Het bedrijf schrijft dat toe aan 'overstapdagen' - een speciale campagne van eind 2011 waarin een alles-in-een pakket werd gepromoot. Alle digitale diensten lieten een groei zien: het bedrijf heeft nu een miljoen digitale tv-klanten (2010: 894.000) terwijl het aantal internetabonnees groeide naar 944.000 (2010: 844.000). Het aantal klanten dat telefonie afnam groeide ook, heteen gezien de alles-in-een opzet niet verbaast. De omzet van UPC Nederland groeide over 2011 met 43,3 miljoen euro naar 914,9 miljoen euro. Eind 2011 werd ook een upgrade van het netwerk afgerond, zodat interactieve diensten gebruikt kunnen worden. Volgens UPC werd vorig jaar al 60 miljoen keer gebruik gemaakt van de on-demand diensten om series en films te kijken.