— dinsdag 20 juni 2017, 13:53 | 1 reactie, praat mee

FTM weet 140 van de 7000 proefabonnees te behouden

Follow The Money (FTM) heeft 140 vaste abonnees overgehouden aan de 7000 mensen die tijdens de artikelen over VVD-voorzitter Henry Keizer een proefabonnement namen. Plus ongeveer 1000 abonnees die direct een jaarabonnement namen. De website van mede-oprichter Eric Smit telt nu bijna 4300 betalende leden. Dat laat uitgever Jan-Willem Sanders desgevraagd weten.

Sanders: ‘Van de proefabonnees die tijdens die zaak binnen zijn gekomen is circa 2% geconverteerd naar een betalend lidmaatschap. Dat is lager dan ons gemiddelde in andere periodes. Dan schommelt het tussen 2,5%-5%, dat wisselt natuurlijk per dag, maar gemiddeld halen we wel 3%.’

Wel blijft de groei van het platform doorgaan en harder dan voor de zaak Keizer.

Sanders: ‘Onze aanname is dat veel de proefleden die tijdens de zaak Keizer lid zijn geworden alleen dat dossier hebben gelezen en nu dus geen prikkel hebben om betalend lid te worden. Ik vind dat we de proefleden nu onvoldoende kennis laten maken het hele aanbod van FTM. Proefabonnees zijn bv ook niet actief gestimuleerd om zich aan te melden voor de nieuwsbrief, wat een van de meest effectieve manieren is om het lezen te stimuleren’.

‘We gaan dus ook wat stappen nemen om actief lezen van FTM te stimuleren zowel bij leden als bij niet leden. Als die ideeën helemaal zijn uitgevoerd dan zou het zo maar kunnen zijn dat we onze ex-gratis proef leden nog een keer kennis laten maken, maar dan wel op een manier dat we het lezen veel meer stimuleren door onze nieuwsbrief of het gebruik van onze app’.

Sanders hoopt, rekening houdend met een zomerdip, ergens in de augustus de 5.200 leden te passeren. ‘En dan zijn verdubbeld sinds de zaak Keizer’.

Lees ook:
Geels deelt uit: een 7,1 voor FTM

Praat mee

1 reactie

Pål Jansen, 21 juni 2017, 18:12

Met onderzoek naar één persoon ruim elfhonderd leden binnen hengelen, wat een bedrag van ca.  90.000 tot 110.000 euro op jaarbasis oplevert… Jammer dat niet alle proefabonnees lid zijn gebleven, maar joh… mooi succes voor een interessant journalistiek platform, eentje voor de toekomst…

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.