100.000 abonnees voor digitale NYT

De bezoekcijfers van de Amerikaanse krant the New York Times mogen dan niet zo hoopgevend zijn, sinds de invoering van de betaalmuur hebben toch al 100.000 mensen een digitaal abonnement afgesloten. Dat heeft de krant bekendgemaakt bij de presentatie van de eerste kwartaalcijfers. Onduidelijk is echter hoe de betaalmuur de bezoekcijfers en advertentie-inkomsten heeft aangetast. Volgens The New York Times is het nog te vroeg om hier uitspraken over te doen omdat de meeste betalende lezers zich hebben ingeschreven middels promotie-acties. Sommigen hoeven niet eerder gaan te betalen dan in 2012.
Per maand kan je tot twintig artikelen, video’s of fotogalerijen gratis bekijken, daarna moet er voor betaald worden. Er zijn ook nog verschillende abonnementen mogelijk voor gebruikers van computers, smartphones of tablets. Lezers die al een printabonnement hebben kunnen zich aanmelden om gratis toegang tot de site te krijgen.
De inspanningen om een betaalmuur te installeren worden nauwlettend in de gaten gehouden door dagbladuitgevers om te zien of lezers willen betalen voor nieuws dat ze gewend zijn gratis te krijgen. Meer bij Ad Age