Impact

— dinsdag 15 juli 2014, 08:25 | 0 reacties, praat mee

Franse journalisten tegen ‘native advertising’

Journalisten van Groupe Express Roularta hebben zich uitgesproken tegen de plannen van het bedrijf om via zijn Franse media ‘native’ advertenties te verkopen. De journalistenbond SNJ zegt de plannen te blokkeren. Native advertising is het ‘verpakken’ van boodschappen van adverteerders als semi-redactionele content. Het fenomeen is niet nieuw, maar wint aan populariteit omdat dergelijke reclameboodschappen vaak meer gezien worden door consumenten dan traditionele reclame-uitingen. Dat bewijzen nieuwssites als Buzzfeed, die volop native advertenties in hun nieuwsfeed plaatsen. In een mededeling op zijn site noemt de SNJ de plannen een ‘regelrechte aanslag op de fundamenten van de journalistieke ethiek’.

Bekijk meer van

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.