— maandag 31 augustus 2009, 09:11

‘Forse daling markt tv-reclame’

De markt voor televisiereclame is in het tweede kwartaal van 2009 met 11,7 procent afgenomen, bericht kenniscentrum SPOT. Volgens Broadcast Magazine wordt in Nederland per kwartaal nu ongeveer 189 miljoen euro aan reclame op televisie uitgegeven. Hoewel de publieke omroep in kijkcijfers marktleider is, heeft RTL Nederland 39,9 procent van de reclamemarkt in handen, gevolg door SBS Broadcasting (31,5 procent), gevolg door de STER met 23,3 procent. Het aandeel van de STER is afgenomen met 3,5 procent, hetgeen voor een deel te wijten zou zijn aan een ‘evenementloos’ 2009, zonder Olympische Spelen of WK Voetbal. Meer bij Broadcast Magazine

 

 

Bekijk meer van

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.