Ego-glossy ‘Wendy’ niet langer gemaakt door De Wind

Hoewel naamgeefster Wendy van Dijk in september aankondigde dat de glossy 'Wendy' bleef verschijnen, meldt uitgeefster Femmetje de Wind dat haar betrokkenheid na nummer vijf toch echt is afgelopen.
De Wind wil zich niet langer richten op één blad maar op meerdere ‘conceptmatige projecten’, aldus Quote, dat over de breuk bericht. De vijf edities die van ‘Wendy’ hadden een oplage van 80.000 tot 100.000 stuks en waren winstgevend.
Columnist Jan Dijkgraaf zinspeelt op een breuk vanwege een onwerkbare relatie bij de totstandkoming van het blad, iets waar Quote ook op hint. Geen van de betrokken partijen geeft daar commentaar op.
NB: Een eerdere versie van dit artikel wekte de indruk dat het blad Wendy zelf stopt. Dat klopt niet: de betrokkenheid van uitgeefster Femmetje de Wind eindigt. Het blad zal bij een andere uitgever voortgezet worden.
Praat mee