— woensdag 9 december 2015, 09:08 | 0 reacties, praat mee

Ego-glossy ‘Wendy’ niet langer gemaakt door De Wind

Jeroen Jumelet / ANP

Hoewel naamgeefster Wendy van Dijk in september aankondigde dat de glossy 'Wendy' bleef verschijnen, meldt uitgeefster Femmetje de Wind dat haar betrokkenheid na nummer vijf toch echt is afgelopen.

De Wind wil zich niet langer richten op één blad maar op meerdere ‘conceptmatige projecten’, aldus Quote, dat over de breuk bericht. De vijf edities die van ‘Wendy’ hadden een oplage van 80.000 tot 100.000 stuks en waren winstgevend.

Columnist Jan Dijkgraaf zinspeelt op een breuk vanwege een onwerkbare relatie bij de totstandkoming van het blad, iets waar Quote ook op hint. Geen van de betrokken partijen geeft daar commentaar op.

NB: Een eerdere versie van dit artikel wekte de indruk dat het blad Wendy zelf stopt. Dat klopt niet: de betrokkenheid van uitgeefster Femmetje de Wind eindigt. Het blad zal bij een andere uitgever voortgezet worden.

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.