word studentlid

— woensdag 10 oktober 2012, 09:36 | 1 reactie, praat mee

Discussie over content marketing

Op de site van Platform Content, de branchevereniging voor producenten van customer media, spreken opinieleiders uit het vak zich uit over de vraag of er ethische grenzen zijn aan de inzet van brandend content. De versmelting van journalistiek en commercie wordt door velen met argusogen bekeken. Alec Bergsma, bestuurslid Platform Content en algemeen directeur bij MediaPartners Group vertelt over een onderzoek van de leerstoel Customer Media door professor Peter Kerkhof. "Een artikel van financiële aard werd als een onafhankelijk journalistiek verhaal in Elsevier geplaatst en daarnaast als een bijdrage van een ING-specialist in het ING magazine Mijn geld. Klanten van ING beoordeelden het artikel in Mijn geld als geloofwaardiger dan datzelfde artikel in Elsevier. Zo zie je dat consumenten content in publieksbladen niet per se als betrouwbaarder beoordelen dan branded content. Uiteindelijk gaat het er vooral om dat de boodschap relevant en geloofwaardig is." Laatste wijziging: 10 oktober 2012, 11:36

Marlies Bonnike, Head Custom Publishing Hearst geeft voorbeelden van wat je wel en beter niet kunt doen. “Cosmeticaproducten van adverteerders die in vrouwenbladen worden aangeprezen, dat vind ik een vrij onschuldige vorm van redactionele promotie. Maar wanneer een farmaceutisch bedrijf stelt dat medicijnen van het eigen merk als beste uit onderzoek naar voren kwamen, dan moet er wat mij betreft ‘advertorial’ boven staan.”

Bekijk meer van

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

1 reactie

Paul van der Bijl, 10 oktober 2012, 13:59

Volgens mij moet de kop luiden: “Discussie over branded content” in plaats van “...over content marketing”.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.