De Mol krijgt gegevens bitcoinadverteerders van Facebook

Facebook heeft John de Mol de gegevens doorgespeeld van personen die op het platform nepadvertenties verspreiden rondom bitcoinproducten. De adverteerders wekken in die reclames de indruk dat bekende Nederlanders, waaronder De Mol, de producten aanprijzen.
Facebook geeft daarmee gehoor aan de eisen van de rechter, die vorige maand besloot dat Facebook dergelijke advertenties moet gaan weren.
De Mol was met die eis naar de rechter gestapt. Wat voor gegevens Facebook precies heeft verstrekt is niet bekend. Een woordvoerder van De Mol stelt tegenover Business Insider dat de gegevens op bruikbaarheid worden onderzocht.
Naast de Talpa-oprichter zelf gebruiken de bitcoinadverteerders ook foto’s en de naam van andere beroemdheden, zoals Alexander Klöpping, Ali B., Jort Kelder en Humberto Tan.
Praat mee
1 reactie
GJ de Groot, 4 december 2019, 22:23
“Facebook heeft John de Mol de gegevens doorgespeeld van personen die op het platform nepadvertenties verspreiden rondom bitcoinproducten.”
Doorgespeeld? Dat klinkt stiekem; “verstrekt” lijkt me hier het aangewezen woord, te meer daar er een rechter aan te pas moest komen.