Jodal

— dinsdag 23 september 2014, 11:36

Daling printoplagen zet door

De recentste HOI-oplagecijfers over het tweede kwartaal van 2014 laten een verdere daling zien bij de dagbladen en de meeste tijdschriften. De daling van de papieren oplage is niet automatisch een teken van slecht nieuws, meldt NRC Q. Er is een duidelijke trend waarneembaar naar digitaal, waar van sprake is van stijging van de 'oplage'. De HOI-cijfers "laten onvoldoende zien hoe de krantensector - in een tijd van economische tegenspoed - zijn best doet om te vernieuwen", aldus uitgevers. Glossy LINDA, omroepblad Max Magazine en sportblad Helden zagen hun oplagen stijgen. Er gaan stemmen op om oplagecijfers niet langer leidend te laten zijn, maar bereikcijfers (ongeacht print of digitaal) te vermelden. Dat zou volgens critici vertroebeling en 'spin' aan de cijfers (door bijvoorbeeld gratis weggegeven exemplaren mee te tellen in de oplagecijfers, red.) kunnen voorkomen. Meer bij NRC Q Laatste wijziging: 24 september 2014, 14:11

Bekijk meer van

HOI

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.