— donderdag 18 november 2010, 10:29

Bereiksonderzoek zal niet veel veranderen

De verwachting is dat bereiksonderzoek in de toekomst niet veel verandert. Dat denken Doran van Veenendaal van Swocc (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie ) en John Faasse, directeur van Uitbijter (adviesbureau over recklame, media en onderzoek). Faasse denkt dat als je bereik goed wil meten, het ontwikkelen van één 'currency' noodzaak is. Maar de huidige realiteit van bereiksonderzoek is dat elk mediumtype een eigen currency hanteert. Televisie heeft de grp’s van SKO, tijdschriften hebben het titelbereik van Nom en internet werkt met de bereiksdata van Stir. Volgens Faase zullen marktpartijen proberen - media-exploitanten voorop - om de status quo te handhaven. Het establishment behoudt volgens hem liever de relatieve zekerheid over het bereik van hun medium en de daaraan gekoppelde inkomsten, dan het bereiksonderzoek radicaal te verbeteren. Meer bij Adformatie Laatste wijziging: 18 november 2010, 11:31

Bekijk meer van

Tip de redactie

Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.