Afstudeerprijs Villamedia 2019

— donderdag 18 november 2010, 10:29

Bereiksonderzoek zal niet veel veranderen

De verwachting is dat bereiksonderzoek in de toekomst niet veel verandert. Dat denken Doran van Veenendaal van Swocc (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie ) en John Faasse, directeur van Uitbijter (adviesbureau over recklame, media en onderzoek). Faasse denkt dat als je bereik goed wil meten, het ontwikkelen van één ‘currency’ noodzaak is. Maar de huidige realiteit van bereiksonderzoek is dat elk mediumtype een eigen currency hanteert. Televisie heeft de grp’s van SKO, tijdschriften hebben het titelbereik van Nom en internet werkt met de bereiksdata van Stir. Volgens Faase zullen marktpartijen proberen - media-exploitanten voorop - om de status quo te handhaven. Het establishment behoudt volgens hem liever de relatieve zekerheid over het bereik van hun medium en de daaraan gekoppelde inkomsten, dan het bereiksonderzoek radicaal te verbeteren. Meer bij Adformatie

Bekijk meer van

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.