AD nieuwe mediapartner KNVB

Het AD is de nieuwe mediapartner van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) en het Nederlands Elftal, zo meldt het AD. De deal wordt vanavond voorafgaand aan de oefenwedstrijd van Oranje tegen Griekenland ondertekend.
Het doel van de samenwerking die de KNVB en de Persgroep hebben geformuleerd luidt: ‘Aandacht voor voetbal. Lezen, kijken, spelen - op nationaal, regionaal en lokaal niveau.’ Aan de redactionele vrijheid van de redactie verandert de overeenkomst niets, zegt hoofdredacteur Hans Nijenhuis.
AD werkt al nauw samen met zeven regionale kranten van de Persgroep, ook uitgever van het AD, in het zuiden en oosten van het land, en ook lezers van die titels kunnen van de samenwerking profiteren.
De KNVB sluit hiermee een periode van 26 jaar samenwerking met de Telegraaf af. De voetbalbond geeft geen toelichting op de reden van dat afscheid. Een woordvoerder zegt bij Adformatie: ‘Het was een zeer langdurige relatie waarop op een correcte wijze onder normale wijze is afscheid genomen van elkaar.’
Praat mee