AD begint eerste proefuitzendingen De Ochtendshow

Het AD begint een online ochtendprogramma, waarin kijkers in een kwartiertje worden bijgepraat over het nieuws. De 'Ochtendshow To Go' is nog in een beginfase, maar proefafleveringen beginnen vandaag.
“Omdat we testen, kunnen zaken soms minder soepel lopen. Ook aankleding en decor kunnen verschillen. Hier kan je straks de eerste try-out terugkijken. We zijn benieuwd wat je ervan vindt”, schrijft de AD-redactie.
‘To Go’ is uiteraard ook de naam van een compacte winkelformule van Albert Heijn, maar van sponsoring of banden met de supermarkt is geen sprake, licht hoofdredacteur Hans Nijenhuis desgevraagd toe. “Ook niet door Starbucks, dat van die mooie koffiebekers heeft”, grapt Nijenhuis.
“Onze show heet zo en gebruikt zo’n kartonnen koffiebeker in het logo omdat-ie nadrukkelijk ook bedoeld is om onderweg te kijken. Of je nou in bed ligt, onder de douche staat, aan het ontbijt zit of al in de trein - in een kwartiertje ben je bij met wat er speelt en heb je altijd iets leuks om te delen bij de koffieautomaat. Dat is het idee.”
De AD Ochtendshow-redactie roept kijkers op feedback te geven.
Praat mee