Acceleratorprogramma brengt startups en mediaorganisaties samen
Startups en mediabedrijven kunnen van elkaar leren en profiteren. Dat is althans het idee achter MediaMatters, een nieuw acceleratorprogramma dat donderdag gelanceerd wordt. Binnen het programma worden startups en mediabedrijven aan elkaar gekoppeld, om samen een product of organisatie te verbeteren.
“Startups hebben een hele andere manier van denken dan grote bedrijven. Ze zijn vaak innovatiever en kunnen sneller schakelen, waardoor ze flexibeler zijn en gemakkelijker nieuwe dingen kunnen proberen. Tegelijkertijd missen ze ervaring die grotere organisaties wel hebben”, verduidelijkt initiatiefnemer Rick van Dijk aan Villamedia. “Dat willen we bij elkaar brengen. Zo kunnen de twee profiteren van elkaar kracht.”
Vanaf donderdag kunnen startups (die zich niet per se op de media hoeven te richten) zich aanmelden via de website van MediaMatters. Uit de aanmeldingen worden tien deelnemers gekozen die samen met mediabedrijven tussen april en september hun idee en bedrijf gaan verbeteren.
Mediaorganisaties kunnen binnen de accelerator een rol hebben als sponsor, mentor, klant of technologie-expert en krijgen de gelegenheid vroegtijdig aan te haken bij voor de branche mogelijk interessante nieuwe bedrijven.
Binnen het acceleratorprogramma leren de deelnemers onder andere over het vinden van investeerders en juridische kwesties. In één-op-éénsessies met hun mediaorganisaties wordt vervolgens dieper ingegaan op de samenwerking en hoe deze eruit gaat zien.
Praat mee