Crowdfundingsactie The Correspondent succesvol

UPDATE De crowdfundactie voor de Engelstalige versie van De Correspondent is geslaagd. Rob Wijnberg en consorten wisten in één maand tijd 2,5 miljoen dollar op te halen. Donderdagavond, anderhalve dag voor het einde van de campagne, was het geld binnen en mocht de vlag uit.
De campagne begon voorspoedig op 14 november, maar het tempo wat betreft aanmeldingen en donaties liep al snel wat terug. Op 5 december werd de 1 miljoen dollar aangetikt. De recente berichtgeving over The Correspondent op de Amerikaanse zender CNN en The Daily Show lijkt de crowdfundingsactie weer een zetje in de rug te hebben gegeven, meldt Twitteraar Thomas Baekdal, die het een en ander bijhoudt in grafieken.
Fascinating. The recent push on national TV (CNN and The Daily Show) has made a massive impact. It now looks like The Correspondent will make it. pic.twitter.com/OOGuG6mpdJ
— Thomas Baekdal (@baekdal) December 11, 2018
De bedoeling is om het platform in het voorjaar van 2019 te lanceren. Leden krijgen een jaar lang toegang tot de reclamevrije site. Met dat geld worden onder andere correspondenten ingehuurd en andere mensen die nodig zijn om The Correspondent draaiende te houden voor een jaar.
Praat mee