Twitter neemt nieuwsbrief-maker Revue over
Twitter heeft voor een onbekend bedrag Revue overgenomen, een dienst waarmee journalisten en uitgevers nieuwsbrieven kunnen aanmaken, beheren en uitsturen. De voorheen aan Pro-accounts voorbehouden functies komen voor iedereen beschikbaar. De verplichte afdracht voor betaalde nieuwsbrieven is naar vijf procent verlaagd.
“Dit betekent dat schrijvers meer opbrengsten uit abonnementen kunnen houden”, aldus Twitter in een bericht over de overname.
Revue blijft een losstaand product. Wel wordt het aantal medewerkers uitgebreid en zal ontdekken, lezen en discussiëren over deze long form content op Twitter op den duur belangrijker worden. Ook zal Twitter via Revue het lucratiever maken om bepaalde groepen lezers te bedienen.
Bij het aanmaken van nieuwsbrieven zijn tweets en andere multimediale inhoud eenvoudig te integreren.
“Veel gevestigde schrijvers en uitgevers hebben hun merk al op Twitter gebouwd, met lezerspubliek dat hongerig is naar het volgende artikel of zienswijze die wordt getweet”, aldus Twitter. “We willen dat het voor hen eenvoudig is om met hun abonnees contact te leggen en tegelijk hun lezers helpen meer schrijvers en hun werk te ontdekken.” Meer bij Twitter
Praat mee