TMG wijzigt organisatiestructuur
Telegraaf Media Groep (TMG) gaat de huidige organisatiestructuur "aanpassen en vereenvoudigen", zo meldt het bedrijf. De plannen worden deze zomer uitgewerkt. Hoewel het nu dus nog te vroeg is om iets concreets te zeggen over kostenbesparingen of het verkleinen van het aantal arbeidsplaatsen is het volgens Cees van Steijn, CEO ad interim, "zeker dat vanwege dalende inkomsten ook de kosten moeten dalen. Hoeveel precies hangt af van de ontwikkeling van de omzet en van de uitwerking van de plannen. Maar we moeten er vanuit gaan dat het aantal arbeidsplaatsen bij TMG de komende jaren zal blijven dalen en daar gaan we nu dan ook al rekening mee houden bij de uitwerking van de plannen".
De aandacht in de organisatie wordt verlegd naar de merken. “We gaan naar een organisatie waar er vanuit één punt gestuurd wordt op álle activiteiten die bijdragen aan het succes van een titel. Bijvoorbeeld: De Telegraaf krijgt zelf de volledige regie op alle kanalen waarmee zij zich manifesteert: krant, site, video en mobiel.’ Zo krijgen werknemers de ruimte om snel en effectief te werken aan initiatieven die bijdragen aan het succes van hun product”.
De gewijzigde organisatie zal bestaan uit vijf centrale bedrijfsonderdelen die direct door de Raad van Bestuur, als operationele directie, worden aangestuurd: landelijke printtitels met bijbehorende digitale activiteiten, regionale en lokale titels inclusief bijbehorende online-activiteiten, niet aan landelijke printtitels gekoppelde online-activiteiten waarvan het groeipotentieel zal worden onderzocht, Sky Radio Group en een apart operationeel bedrijf waarin minimaal de drukkerij- en distributieactiviteiten samenkomen.