TMG-topman gaat adverteerders weren
De Telegraaf gaat adverteerders weigeren die niet duurzaam werken. Dat kondigde Geert-Jan van der Snoek, topman van de Telegraaf Media Groep (TMG) donderdag aan tijdens het Uitgeverscongres van Mediafacts.
Volgens Van der Snoek moet de mediasector leiderschap tonen als het gaat om duurzaam ondernemen. De TMG gaat dat zeker doen. ‘Ook als dat op de korte termijn niet tot meer inkomsten leidt.’
‘Adverteerders mogen bijvoorbeeld alleen op bepaalde plekken adverteren als ze duurzaam zijn. Daarover zijn we met ze in gesprek. Je kunt denken aan de fashion. Dat we bepaalde plekken reserveren voor bedrijven die zichzelf opgelegd hebben geen gebrruik te maken van kinderarbeid. Wij willen als uitgever graag het proces op gang brengen waarbij adverteerders er voordeel bij hebben als ze duurzaam ondernemen. Op termijn kan dat een nieuwe standaard in de markt opleveren.’
Van der Snoek wil met de merken van TMG zo ‘mentaal leiderschap’ claimen. ‘We hoeven niet op alle terreinen de grootste tet zijn.’
Hij kondigde aan dat aan alle investeringen bij TMG ook vanuit ‘de optiek van de duurzaamheid’ beoordeeld zullen worden.’ Dat geldt ook voor investeringen in mensen. Als sector lopen we op alle gebieden achter. In Silicon Valley zijn ze daar veel verder in.’
Praat mee