TMG reorganiseert: 45 banen verdwijnen

Medewerkers van Telegraaf Media Groep (TMG) hebben op Oudjaarsdag te horen gekregen dat er weer een reorganisatie aankomt. TMG schuift de redacties van De Telegraaf, Metro en Holland Media Combinatie (HMC) in elkaar. Dat betekent dat er bij de regionale dagbladen 45 banen verdwijnen van de in totaal 185, een personeelsreductie van 24 procent.
Ach wat leuk, het kerstpakket van TMG komt nog nèt op tijd binnen… pic.twitter.com/SKvXakTUAx
— Bart Mos (@BartMos) December 31, 2016
Schande, op de valreep van champagne en het nieuwe jaar stuurt directie Telegraaf concern medewerkers onheilstijding! pic.twitter.com/a2OwWRI1jL
— Arnold Burlage (@armburlage) December 31, 2016
In een mailwisseling naar medewerkers schrijft de directie van HMC en TLM dat er één redactionele organisatie komt waarbinn en de drie bestaande redactie van De Telegraaf (inclusief DFT, VROUW, Telesport, Privé en Autovisie), de regional dagbladen (Leidsch Dagblad, De Gooi- en Eemlander, Noordholands Dagblad, Haarlems Dagblad/IJmuider Courant) en Metro samen komen. De huis-aan-huis bladen van HMC vallen buiten de adviesaanvraag die TMG heeft ingediend bij de Centrale Ondernemingsraad (COR). Bij Telegraaf en Metro hebben vorig jaar al personeelsredacties plaatsgevonden. De redactieraden zijn gelijktijdig met de COR geïnformeerd over de nieuwe reorganisatieplannen.
Binnen de nieuwe redactionele organisatie kan invulling worden gegeven aan de uitgangspunten van het journalistieke plan dat is opgesteld door hoofdredacteuren Paul Jansen en Arjan Paans. Om de samenwerking tussen de verschillende titels en het journalistieke belang binnen de TMG Media directie te waarborgen, is het voornemen de functie van ‘Directeur Journalistiek’ te introduceren. Die rol zal in nauw overleg met de hoofdredacties en de redactieraden nader worden ingevuld.
In de week van 9 januari volgen bijeenkomsten voor de medewerkers over de reorganisatie.
Praat mee