Impact

— vrijdag 2 mei 2014, 08:26

‘Telegraaf wist van terugloop Hyves’

Volgens Marc de Vries, voormalig ceo van Hyves en huidig hoofd van Twitter Nederland, is het een “mythe” dat de Telegraaf Media Groep (TMG) bij de overname van Hyves in 2010 niet wist dat het sociale netwerk minder populair zou worden. De Vries begon in 2007 bij Hyves en werkte er uiteindelijk vijf jaar lang. Toen het sociale netwerk in 2010 aan TMG werd verkocht voor 43 miljoen euro, was volgens hem al duidelijk dat het aan populariteit zou verliezen, mede door de opkomst van Facebook. Volgens De Vries gingen de overnamegesprekken met TMG dan ook vooral over een toekomst voor Hyves met een gebruikersaantal dat 70 of 80 procent lager zou liggen. Op zijn hoogtepunt had Hyves zo’n 9 miljoen gebruikers. TMG had vooral interesse in de overname om zijn kennis op het gebied van sociale media uit te breiden, aldus het De Vries in een uitgebreid interview bij Nu.nl

Bekijk meer van

TMG

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.